Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-10, 09:16   #1
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 188
Standard

Paramax - Parlays - (Mest fotboll + övrigt)


Jag har nu bestämt mig för att börja dela med mig av mina spel i form av denna speldagbok. Har flera års erfarenhet av betting, men kan tyvärr inte bjuda på någon statistik i nuläget, ni får helt enkelt se hur det går här!

Tanken är att jag ska spela Kombinationer, vilket betyder allt från dubblar till sexlingar. Detta gör också spelen till högriskobjekt, så insatserna kommer hållas nere. Det går givetvis att bryta ut matcher ur mina kombinationer och skapa egna kombinationer för den som vill de.

Jag börjar med en startkassa på 1000 kr som jag hoppas ska växa.
Spelbolag: Bwin

Fotbollen är den sport som är prioriterad men bli inte överraskade om andra sporter dyker upp.

Efter 10 spel kommer jag att göra en utvärdering och se hur det gått, mitt mål är att ha fått 1000-lappen att växa till 4000 kr.

Choop!
paramax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 14:07   #2
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 188
Standard

Så, dags att publicera mitt första spel i denna speldagbok!

SPEL 1

Det blir en landskampsfyrling som inleder detta, tycker mig ha hittat några fina odds.

Match 1: Bolivia - Colombia 2.20

Detta är en match mellan två rätt jämnstarka lag i Sydamerika. I senaste VM-kvalet slutade Colombia 7 och Bolivia 9.

Vad gör då Bolivia till vinnare?
Jo, det är nämligen så att deras hemmaplan i La paz ligger 3600 meter över havet (!), tro mig detta ger effekt. I VM-kvalet hade Bolivia inte en chans på bortaplan, men hemma i La paz fick man betydligt bättre resultat med sig. Vad sägs om en 2-1 seger mot Brasilien och en 6-1 seger mot självaste Argentina.
Colombia är inte vana vi den tunna luften vilket Bolivia är.
2007 förbjöd Fifa alla matcher som spelades på högre höjd än 2500 meter, men efter klagomål från de tre berörda länderna i Sydamerika (Bolivia, Peru och Ecuador) upphävdes regeln. Vilket gynnar Bolivia oerhört.

2.20 är väldigt bra på ett väldigt hemmastarkt Bolivia!

Match 2: Albanien - Uzbekistan Under 2.5 1.70

Albanien är även dom ett hemmastarkt lag, vem har inte glömt Sveriges mardrömsmatch som slutade 0-0?
Uzbekistan får inte räknas som något lag av någon högre klass och har svårt att se att de skulle göra mål borta mot Albanien.
Jag tror inte heller att Albanien som är vana att försvara sig kommer att bjuda på en målglad match.

Under 2.5 till 1.70 är ok.

Match 3: Egypten - DR Kongo 1.45

Denna match ska bara in, om man går efter världsrankingen ser man att Egypten ligger på 9:e plats, DR Kongo ligger på 124:e plats!
Om man bara tar den afrikanska rankingen är Egypten 1:a och DR Kongo 33:a, bör vara klasskillnad mellan lagen. DR Kongo har de senaste 5 vänskapslandskamperna förlorat 4 (alla mot afrikanska länder) och ett lika (Qatar).
Dessutom har Egypten hemmaplan, 1.45 är bra.

Match 4: Sverige - Skottland 1.70

Zlatan är tillbaka vilket ger landslaget en extra kick. Hamrén vill bevisa att han är rätt man för jobbet och kommer att ta dessa landskamper på allvar, det vill säga han kommer gå för vinst. Har svårt att se att Skottland kommer vara lika motiverat inför det här mötet. Ska vi säga att Sverige tar detta på Råsunda? 1.70 är taget!

Fyrling.

Bolivia - 2.20
Albanien . Uzbekistan Under 2.5 1.70
Egypten - 1.45
Sverige - 1.70
Totalt odds: 9.22

Insats: 200 Kr

Möjlig vinst: 1843 Kr

Spelstopp: 11 Augusti Kl. 17.00

Kassa efter dagens spel: 800 Kr.

Lycka till om ni ryggar!
paramax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 16:55   #3
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Fina odds på en fyrling men jag gillar matcherna bättre som singlar. En av grundreglerna för en Sharp är att alltid spela på singlar (vinstgivande i längden). Tror du skulle fixa detta bättre genom att satsa 50 kr per singel istället för 200 riksdaler på en fyrling.

Kyss mig godnatt om den här går in!
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 17:05   #4
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

tror din rulle kommer ta slut ganska snabbt. lycka till!
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 19:03   #5
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 188
Standard

Tack för era tankar och jag förstår att singlar är mer vinstgivande i längden. Men jag ville testa ett högriskprojekt där det finns chans att tjäna ihop pengar snabbt, vilket kan vara fel, men jag vill testa i alla fall. Om nu mitt första spel inte går bra så kommer jag nog fundera på att ändra förutsättningarna för dagboken (singelspel).
paramax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 12:49   #6
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 188
Standard

Så var första spelet avklarat och det var inte långt borta från att gå hem.

Sverige vann till 1.70
Egypten vann till 1.45
Albanien matchen gick under till 1.70
Bolivia matchen slutade 1-1, vilket gjorde att spelet sprack.
Detta händer när man spelar med hög risk, men jag har nu bestämt mig för att ändra förutsättningarna för dagboken, det blir singelspel och dubbelspel som gäller framöver.

SPEL 2

Idag har jag två matcher som tillsammans bildar en dubbel.

Jönköping södra - Norrköping 2.00
Siena - Ternana 1.35

Totalt odds: 2.70

Insats: 50 Kr

Möjlig vinst:135 Kr

Efter dagens spel: 750 Kr
paramax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td